راد دیزل واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات دیزلی

تلفن تماس:

021-58437 ( 30 خط )

Search
Close this search box.

معرفی و بررسی چکاپ دیزل ژنراتور

بررسی قسمت های مختلف دیزل ژنراتور

معرفی و بررسی چکاپ دیزل ژنراتور

چکاپ دیزل ژنراتور، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای اینکار شما نیاز به یک چک لیست دارید تا بتوانید فرآیند تعمیر و نگهداری را برای خود فراهم سازی کنید. با استفاده از این چک لیست می توانید تا حد زیادی کار ها را برای خود ساده تر و راحت تر کنید و با این کار هیچ کدام از کارهای خود را فراموش نخواهید کرد و همه را طبق برنامه ای که چیده ای انجام خواهید داد. هرچه به دیزل ژنراتور کم توجهی شود، عملکرد و کارایی آن کاهش پیدا خواهد کرد.

چک کردن دیزل ژنراتور

چک کردن دیزل ژنراتور

چرا چکاپ دیزل ژنراتور مهم است؟

چکاپ دیزل ژنراتور، منجر می شود تا عملکرد دیزل ژنراتور ها بهتر از قبل شود و عمر آن افزایش پیدا کند. پس اگر می خواهید عمر دیزل را بیشتر کنید، بهترین کار برای آن چک کردن و در صورت نیاز تعمیر آن می باشد. دیزل ژنراتورها دارای قطعات متنوعی هستند که هر یک از آن ها دارای قسمت های مختلفی هستند. به همین دلیل شما باید بخش های داخلی را نیز بررسی کنید تا در صورت بروز خرابی آن ها را برطرف کنید. یکی دیگر از دلایل تهیه این چک لیست، جلوگیری از خطرات و ایمن کردن دستگاه است.

چکاپ دیزل ژنراتور، اگر به صورت برنامه ریزی شده و حساب شده انجام شود، فرآیند سریع تر و راحت تری را پیش خواهید برد و همین موضوع زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت. زمانی که شما این دستگاه را نصب می کنید باید پس از آن با بررسی چک لیست، تمام بخش های آن را بررسی کنید و اگر اشتباهی صورت گرفته است آن را رسیدگی و برطرف کنید. چک کردن و نظارت کردن دیزل ژنراتور، تنها توسط تکنسین های اختصاصی صورت می گیرند. برای چک کردن دستگاه، مهم ترین مورد گوش دادن به موتور و صدای آن می باشد.

برای چکاپ دیزل ژنراتور چه چیزهایی را بررسی کنیم؟

همان طور که گفته شد، موتور جزء یکی از مهم ترین قسمت های دیزل ژنراتور می باشد. برای چکاپ دیزل ژنراتور، توجه زیادی به صدای موتور داشته باشید چرا که صدای بلند و غیر معمولی از موتور نشان دهنده خرابی آن خواهد بود. توجه داشته باشید که شل بودن شیرها، شیلنگ ها و تسمه ها نیز آسیب جدی به دستگاه وارد می کنند. پس رسیدگی و چک کردن آن ها هم دارای اهمیت بالایی است. ارتعاشاتی که در ژنراتور ایجاد می شود، ممکن است منجر به باز شدن مهره ها و پیچ ها شود.

مورد بعدی که در چکاپ دیزل ژنراتور، اهمیت دارد دیدن سطح روغن می باشد. قبل از اینکه بخواهید دستگاه را روشن و از آن استفاده کنید باید سطح روغن دیزل ژنراتور را بررسی کنید و در صورت نیاز به آن اضافه کنید. برای اینکه روغن موتور را چک کنید، باید قبل از آن موتور را خاموش کنید تا کمی خنک شود و بعد از آن سطح روغن را بررسی کنید. انجام این کار منجر به طولانی تر شدن عمر موتور دستگاه خواهد شد. برای دقیق بررسی کردن روغن موتور باید میله اندازه گیری را در محفظه روغن قرار دهید و با علامت های ایجاد شده آن را چک کنید.

راهکارهایی برای افزایش عمر دیزل ژنراتور

راهکارهایی برای افزایش عمر دیزل ژنراتور

افزایش عمر دیزل ژنراتور با چک کردن آن

همان طور که می دانید، همه دستگاه های الکتریکی دارای قطعاتی هستند که هر کدام یک طول عمر متفاوتی دارند. دیزل ژنراتورها هم طول عمر مخصوص به خود را دارند اما شما می توانید با انجام یک سری کار ها تا چندین سال عمر دستگاه خود را افزایش دهید. یکی از مواردی که می تواند به شما کمک کند، چکاپ دیزل ژنراتور است. شما می توانید به صورت جداگانه قطعات دیزل را بررسی کنید و در صورتی که با خرابی هر یک از آن ها مواجه شدید، آن ها را تعمیر و یا تعویض کنید. عوض کردن روغن موتور اهمیت زیادی دارد.

دقت داشته باشد بعد از چکاپ دیزل ژنراتور و تعویض روغن، باید اضافه آن را از مخزن خارج کنید تا به دستگاه آسیب وارد نکند. روغن هایی که برای دستگاه ها تولید می شوند متفاوت اند. اگر می خواهید از آسیب های وارده به دستگاه جلوگیری کنید باید از روغنی استفاده کنید که شرکت سازنده دستگاه به شما توصیه کرده است. سعی نکنید دستگاه را همیشه گرم نگه دارید، چرا که گرم شدن بیش از اندازه به طول عمر دیزل آسیب وارد می کند.

محصولات مرتبط

دیزل ژنراتور جن پاور

ژنراتور گازسوز ۲۲۵۰ کاوا کاترپیلار

مقالات مرتبط

لیستی از بهترین دیزل ژنراتور های دنیا با بازدهی بسیار بالا

معرفی اجزای دیزل ژنراتور

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با محصولات
اطلاعات تماس