راد دیزل واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات دیزلی

تلفن تماس:

021-58437 ( 30 خط )

Search
Close this search box.

نکاتی درباره ی انتخاب بهترین مارک موتور برق

مدل های مختلف موتوربرق‌های جیانگ دانگ

موتور برق یکی از ابزای هایی است که در هر خانه ای مورد نیاز می باشد و این وسیله گاهی  در مسافرت هم مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول انرژی مکانیکی حاصل از عملکرد موتور را توسط ژنراتور به برق تبدیل می کند. امروز در زمان قطع برق سراسری و در محیط های خارج از بافت شهری مانند ویلا ها، باغ ها و استخر ها و سایر مواردی که از شبکه سراسری برق بی بهره هستند از موتور برق استفاده می شود. برای انتخاب بهترین مارک موتور برق، ابتدا نیاز به شناخت انواع آن داریم.

انواع موتور برق

 موتور برق ها بر اساس معیار های متفاوت دسته بندی می شوند:

موتور برق ها بر اساس نوع سوخت به چند دسته تقسیم می شوند مانند موتور برق دیزلی یا گازوئیلی ، موتور برق گازی، موتور برق بنزینی و موتور برق نفتی بنزینی(دوگانه سوز). در این میان موتور برق بنزینی از محبوب ترین مدل ها می باشد و نسبت به سایر مدل های موتور برق قیمت پایین تری دارد. البته در مورد مدل گازوئیلی نیز می توان گفت که در مقایسه با سایر موتور ها قیمتش پایین تر است و خطر کم تری نیز دارد.

متخصصین شرکت راد دیزل می توانند در انتخاب بهترین مارک موتور برق و بهترین مدل به شما کمک کند. برای مثال اگر به گاز شهری دسترسی دارید بهترین انتخاب برای شما موتور برق گازی می باشد و اگر به طور موقت می خواهید از موتور برق استفاده کنید و به بنزین دسترسی دارید بهترین گزینه برای شما موتور برق بنزینی می باشد. در صورتی که مدت زمان مورد نیاز شما در استفاده از موتور برق زیاد است می توانید از موتور برق گازوئیلی یا دیزلی استفاده کنید.

انواع موتور برق با برندهای مختلف

برای تهیه انتخاب بهترین مارک موتور برق و مدل آن نیز باید نسبت به راه اندازی و استارت نیز موتور برق ها نیز شناخت داشته باشید که موتور برق ها را از این نظر می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

  • استارت هندلی: سیستم روشن شدن این وسیله مانند موتور سیکلت می باشد.
  • استارت اتوماتیک: این سیستم با اتصال به برق کار می کند و کاربرد آن در حفظ و نگهداری برق سرورها است.
  • استارتی: این مدل دارای باتری است و سیستم آن شبیه به سیستم استارت ماشین می باشد.

موتور برق ها از نظر شاسی به دو دسته کانوپی دار و بدون کانوپی تقسیم می شوند:

  • کانوپی دار: کانوپی محفظه ایست که از صداهای ناشی از موتور برق جلوگیری می کند. در واقع از طریق این ابزار دستگاه، تبدیل به موتور برق سایلنت می شود. بهترین مارک موتور برق ها از این دسته می باشند.
  • موتور های بدون کانوپی یا کاور: موتور های بدون کانوپی معمولا در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و چون در فاصله 7 متری قرار می گیرند، صدا تا حد امکان پایین می آید.

خرید انواع موتور های برق

‌اجزا و قطعات موتور برق

در مورد قطعات اصلی موتور برق ها می توان به موتور احتراقی، مولد برق ژنراتور، سیستم تنظیم کننده ولتاژ AVR، مخزن سوخت و روغن اشاره کرد. ‌در موتور برق ها موتور احتراقی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که قسمت تامین کننده نیروی محرکه می باشد. در مورد مولد برق ژنراتور نیز می توان گفت ژنراتور در واقع انرژی مکانیکی  را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. معمولا در بهترین مارک موتور برق ها ژنراتو دو پل یا 3000 دور مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم تنظیم کننده ولتاژ، وظیفه بالانس مقدار جریان ولتاژی که از دستگاه خارج می شود را بر عهده دارد. این سیستم در هنگام رخداد نوسانات، اقدام به قطع جریان می کند. در مورد مخزن سوخت هم می توان گفت این مخزن که بر اساس نوع نوع موتور متفاوت است در موتور برق گازوئیلی کوچک تر از موتور برق بنزینی می باشد. روغن نیز جهت کاهش سایش و احتمال آسیب به موتور کاربرد دارد. روغن مناسب هر دستگاه توسط کمپانی تولید کننده آن ذکر می شود ولی به طور کلی در مدل های بنزینی و گازی روغن 10W40یا 20W50 مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که تعویض روغن رابطه ی مستقیمی با طول عمر موتور برق شما دارد.

حتما در هنگام خرید موتور برق‌های دست دوم به برند آنها توجه داشته باشید

در آخر باید به این مسئله اشاره کرد که بودجه ای که شما در نظر گرفته اید در خرید موتور برق بسیار مهم است. چرا که قیمت انواع موتور برق با قابلیت های آن ارتباط زیادی دارد. شرکت راد دیزل با تکیه بر دانش و تجربه ی متخصصان و کارشناسان متعهد خود آماده ی خدمت رسانی در حوزه ی توزیع بهترین مارک موتور برق با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

 

محصولات مرتبط:

موتور برق هوندا المکس

موتور برق دیزلی کوپ

مقالات مرتبط:

بررسی نکات مهم جهت خرید موتور برق

راهنمای خرید موتور برق جیانگ دانگ ۶۰۰۰

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با محصولات
اطلاعات تماس