راد دیزل واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات دیزلی

تلفن تماس:

021-58437 ( 30 خط )

Search
Close this search box.

در نبود برق چگونه از دیزل ژنراتور استفاده کنیم؟

خرید دیزل ژنراتورهای دست دوم با اطمینان خاطر

در نبود برق چگونه از دیزل ژنراتور استفاده کنیم؟ در واقع دیزل ژنراتور دستگاهی است که برای تولید مقدار محدودی برق برای استفاده در مکان های مختلف با توجه به نیاز شما انجام می شود بنابراین برای انتخاب درست باید نیازها و خواسته های ما کاملا مشخص است و باید قدم به قدم پیش برویم تا موتور الکتریکی را انتخاب کنیم که به بهترین وجه با نیازهایمان مطابقت داشته باشد.

یکی از اولین نکات در نبود برق استفاده از دیزل ژنراتور است که باید بدانید برای چه استفاده ای از آن استفاده کنید، آیا می خواهید برای استفاده دائمی یا در زمان قطع برق از آن استفاده کنید یا اینکه می خواهید برای کار از آن استفاده کنید یا در خانه و به ژنراتورهای کوچک و خانگی نیاز دارید یا برای مصارف صنعتی که به موتور الکتریکی قوی تر با وات بالاتر نیاز دارید.

از آنجایی که انواع مختلفی از ژنراتورها در بازار وجود دارد، انتخاب بدون دانش بسیار دشوار است در این متن سعی داریم شما را با اصول اولیه محاسبه مصرف و انتخاب موتور برق مناسب با توجه به نیازتان آشنا کنیم.

 

ژنراتور برق چیست؟

ژنراتور برق وسیله ای است که برق تولید می کند و از قطع شدن فعالیت های روزمره یا اختلال در فعالیت های تجاری جلوگیری می کند ژنراتورها در اشکال فیزیکی و الکتریکی برای کاربردهای مختلف موجود هستند انتخاب بهترین ژنراتور برق اضطراری خانگی و صنعتی کاری پیچیده است که نیازمند محاسبات دقیق است و باید توسط متخصص مربوطه انجام شود تا با معقول ترین هزینه، حداکثر بازده را برای مصرف کننده به دست آورد در ادامه اطلاعاتی در مورد ژنراتور برق ارائه می دهیم تا با آشنایی با این محصول بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

 

ژنراتور برق چگونه کار می کند؟

ژنراتور الکتریکی یا برق وسیله ای است که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی به انرژی الکتریکی به عنوان خروجی تبدیل می کند باید بدانیم که ژنراتور انرژی الکتریکی تولید نمی کند در عوض، با استفاده از انرژی مکانیکی عرضه شده و با ایجاد حرکت و ایجاد بار الکتریکی در سیم پیچ های مدار، الکتریسیته را به عنوان خروجی سیستم تولید می کند این جریان، بار الکتریکی جریان الکتریکی است که توسط ژنراتور تامین می شود.

برق تولید شده توسط ژنراتورها می تواند سه فاز یا تک فاز باشد به عنوان مثال از برق تک فاز در مصارف کوچک خانگی استفاده می شود و نوع سه فاز آن که به عنوان ژنراتور سه فاز نیز شناخته می شود در مصارف کوچک، نیمه صنعتی و صنعتی و نیروگاه ها استفاده می شود.

ژنراتورها در دو نوع زغال سنگ و اکسی تری تولید می شوند، امروزه اکثر مشتریان ترجیح می دهند از ژنراتورهای اکسی تری یا غیر زغالی استفاده کنند، دلیل آن این است که مشتریان به دلیل تعویض مداوم زغال سنگ از ژنراتورهای زغالی کمتر استفاده می کنند اگر دینام های تحریک شده یا بدون جاروبک زغال سنگ نداشته باشند و توسط القای ولتاژ برانگیخته شوند، مکانیسم ژنراتور را می توان با درک عملکرد پمپ آب که باعث جاری شدن آب می شود، اما در واقع آب را ایجاد نمی کند، فقط جریان را درک کرد.

آلترناتورها در واقع در سه نوع DC، سنکرون و ناهمزمان موجود می باشند، در ژنراتورهای سنکرون سرعت میدان مغناطیسی ایجاد شده برابر با سرعت روتور حتی تحت بار است که بیشتر برای تولید ژنراتورهای سه فاز استفاده می شود در ژنراتورهای ناهمزمان سرعت میدان مغناطیسی ایجاد شده با سرعت چرخش روتور برابر نیست که در ساخت موتورهای الکتریکی چنین است.

خرید ژنراتور برقی

 

انواع ژنراتور برق

ژنراتورهای نیروگاهی که در انواع مختلف با انواع سوخت عرضه می شوند را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد.

  1. ژنراتورهای برق آبی سه فاز
  2. ژنراتورهای بادی سه فاز
  3. ژنراتور سه فاز برای نیروگاه سوخت فسیلی (گاز یا گازوئیل)

ژنراتورهای نیروگاهی که در واقع ژنراتورهای سه فاز هستند، از نظر ساختاری و فنی با ژنراتورهای معمولی مورد استفاده در صنعت، کارگاه ها و مجتمع ها تفاوت دارند مولدهای سوخت فسیلی نسبت به دو مورد دیگر رایج ترند و برای نوع سه فاز بیشتر به صورت گازی عرضه می شوند.

ژنراتورهای نیروگاهی معمولا 1000 یا 700 دور در دقیقه هستند که کمتر از ژنراتورهای استاندارد صنعتی است و از نظر اندازه بزرگتر از ژنراتورهای 1500 دور در دقیقه است ژنراتورهای نیروگاه به طور مداوم کار می کنند و در مقایسه با ژنراتورهای معمولی دوره تعمیر و نگهداری و بازدیدهای دوره ای طولانی تری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با محصولات
اطلاعات تماس