راد دیزل واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات دیزلی

تلفن تماس:

021-58437 ( 30 خط )

Search
Close this search box.

مهم ترین علت خاموش شدن دیزل ژنراتور

انواع مدل دیزل ژنراتور دائم کار

دیزل ژنراتور ها از قطعات مختلفی ساخته شده اند. به همین دلیل هرگونه اشکال در این قطعات، عملکرد نهایی دیزل ژنراتور را مختل می سازد. ایرادات دیزل ژنراتور ها معمولا با خاموش شدن های ناگهانی همراه هستند. از سوی دیگر خاموش شدن پی در پی، می تواند به قطعات داخلی این تجهیزات آسیب برساند. از این جهت در ادامه چندین علت خاموش شدن دیزل ژنراتور را بررسی می کنیم.

دلایلی که موجب خاموش شدن دیزل ژنراتور ها می شود

عملکرد بدون ایراد دیزل ژنراتور ها اهمیت بسیار زیادی برای افراد دارد. از این جهت بسیاری از صنایع، ژنراتور های خود را به صورت دوره ای بررسی می کنند. در برخی موارد شاهد خاموش شدن دیزل ژنراتور های صنعتی و خانگی هستیم. این دیزل ها معمولا پس از مدت کوتاهی روشن بودن، به طور ناگهانی خاموش می شوند. این امر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اصلی ترین علت خاموش شدن ناگهانی دیزل ژنراتور ها را می توان آسیب دیدن قطعات داخلی آن ها دانست. در ادامه رایج ترین علت های از کار افتادن دیزل ژنراتور ها را بررسی می کنیم.

وجود بار اضافی نخستین علت خاموش شدن دیزل ژنراتور

برای طراحی دیزل ژنراتور ها از جدید ترین فناوری های جهانی استفاده می شود. این فناوری ها همیشه در جهت پیشرفت ژنراتور های دیزلی ارائه شده اند. امروزه بسیاری از دیزل ژنراتور ها به سیستم تشخیص اضافه بار مجهز هستند. این سیستم از تحمل اضافه بار توسط ژنراتور جلوگیری می کند. این امر تاثیر چشمگیری در بهبود عملکرد ژنراتور و طول عمر آن خواهد داشت. از این جهت یکی از علت های خاموش شدن ژنراتور دیزلی را می توان وجود اضافه بار دانست. به منظور کاهش دفعات خاموشی در این شرایط، بهتر است بار ژنراتور را کاهش دهید.

انواع مدل دیزل ژنراتور دائم کار
انواع مدل دیزل ژنراتور دائم کار

پایین بودن سطح روغن و سوخت

پایین بودن بیش از حد سطح روغن و سوخت، از دیگر علت خاموش شدن دیزل ژنراتور خواهد بود. میزان روغن و سوخت در ژنراتور های دیزلی اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی دیزل ژنراتور ها، سطح روغن و سوخت را قبل از راه اندازی بررسی کنید. پایین بودن سطح روغن و سوخت می تواند به قطعات داخلی ژنراتور ها آسیب بزند. از این جهت امروزه دیزل ژنراتور ها به سنسور های تشخیص سطح روغن و سوخت مجهز هستند.

آسیب دیدن شمع ژنراتور و بسته بودن شیر قطع

معیوب بودن شمع های ژنراتور با علت خاموش شدن دیزل ژنراتور ها رابطه مستقیم دارد. در واقع هرگونه اشکال در شمع ها، اختلالاتی را در عملکرد ژنراتور ها ایجاد می کند. به منظور برطرف ساختن این مشکل، باید شمع ها را تعویض کنید. البته در برخی موارد، تمیز کردن شمع ها نیز به رفع ایرادات آن ها کمک می کند. از سوی دیگر شیر قطع نیز به خاموش شدن ژنراتور های دیزلی مرتبط است. این شیر نباید در زمان روشن بودن ژنراتور بسته باشد. در صورت بسته بودن، ژنراتور با صدا ناخوشایندی خاموش خواهد شد.

نگهداری مناسب از قطعات مختلف دیزل ژنراتورها
نگهداری مناسب از قطعات مختلف دیزل ژنراتورها

وجود ایراد در لوله ها و مخزن سوخت

از دیگر علت خاموش شدن دیزل ژنراتور، می توان به وجود اشکال در لوله ها و مخزن سوخت اشاره کرد. لوله های سوخت وظیفه انتقال سوخت از مخزن به کاربراتور و سایر قطعات را دارند. به همین دلیل اگر در این لوله ها اشکالی ایجاد شود، سوخت رسانی مختل خواهد شد. در این شرایط فشار درون مخزن نیز افزایش می یابد که خاموش شدن ناگهانی ژنراتور را به همراه دارد. از سوی دیگر ممکن است لوله های مخزن سوخت دچار آلودگی شوند. تجمع بیش از اندازه آلایندگی نیز از دیگر دلایل اختلال در عملکرد دیزل ژنراتور خواهد بود.

دیگر علت خاموش شدن دیزل ژنراتور ها

علاوه بر عوامل های ذکر شده، دلایل دیگری نیز می توانند منجر به خاموش شدن دیزل ژنراتور ها شوند. از جمله این دلایل می توان به معیوب بودن کاربراتور و مشکلات برقی اشاره کرد. وجود ایراد در سنسور ها، سیستم اگزوز، پنل کنترل و … نیز می توانند از دیگر علت های خاموش شدن دیزل ژنراتور باشند. توصیه می شود که قبل از روشن کردن دستگاه حتما از باز بودن سوئیچ فشار روغن و سوخت مطمئن شوید.

نتیجه گیری

علت خاموش شدن دیزل ژنراتور بسیار گسترده است. به همین دلیل نخستین گام برای برطرف ساختن این مشکل، بررسی علل وجود ایرادات خواهد بود. شما می توانید برای خریداری قطعات دیزل ژنراتور ها به وبسایت راد دیزل مراجعه کنید. کارشناسان این مجموعه نیز یاری رسان شما در تشخیص ایرادات ژنراتور های دیزلی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با محصولات
اطلاعات تماس