راد دیزل واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات دیزلی

تلفن تماس:

021-58437 ( 30 خط )

Search
Close this search box.

مزیت های استفاده از ژنراتور برق اضطراری

یک نمونه ژنراتور برق اضطراری صنعتی

برق یک نیروی حیاتی و اساسی برای بسیاری از صنایع است، قطعی برق می تواند فعالیت بسیاری از بخش های مهم یک تولیدی، یک بخش درمانی و یک صنعت را دچار بحران کند. در راستای تامین برق در شرایط خاص و اضطراری تجهیزاتی ویژه مثل ژنراتور برق اضطراری طراحی و به بازار صنایع ارائه شد. این تجهیزات در صورت قطعی برق در شبکه می توانند به عنوان منبع تغذیه بین 3 تا 4 ساعت برق را برای  تجهیزات حساس فراهم نمایند.

در حقیقت این ژنراتورها یکی از انواع کارآمد ژنراتور هستند که نیاز بسیاری از تجهیزات را به صورت اتوماتیک فراهم می نمایند و در زمان قطعی برق از آسیب و خرابی تجهیزات برقی جلوگیری می کنند.

ژنراتورهای برق اضطراری کاربردهای گسترده ای دارند.

  • استفاده در بیمارستان ها
  • تامین برق اضطراری هتل ها
  • تامین برق مصرفی ساختمان های تجاری
  • استفاده در مراکز صنعتی
  • ژنراتور برق اضطراری مورد استفاده در دانشگاه ها برای تامین برق آزمایشگاه ها و بخش های آموزشی
  • کارخانه های تولیدی
  • تامین برق شهرک های مسکونی

روش کار ژنراتور های برق اضطراری به چه صورت می باشد؟

این تجهیزات به صورت مستقیم با تابلوهای برق در ارتباط هستند. برخورداری از یک سوئیچ انتقال خودکار کمک می کند تا در زمان قطعی برق، ژنراتور راه اندازی شود و انرژی برق مورد استفاده  لوازم مصرفی تامین شود. زمان قطع جریان تولیدی توسط این تجهیزات زمانی است که دستگاه تشخیص می دهد برق شهری در شبکه به میزان قابل قبولی برگشته و تثبیت شده است. قطع برق  تولیدی توسط دستگاه به  وسیله  سوئیچ ATS انجام می شود. اگر ژنراتور دارای این سوئیچ نباشد با استفاده از کنترل دستیMTS  به صورت دستی دستگاه خاموش یا روشن می شود.

استفاده از ATS در ژنراتور برق اضطراری باعث می شود تا از برگشت سریع برق و ایجاد آتش سوزی جلوگیری شود.

ژنراتور برق اضطراری دیزلی

ژنراتور برق اضطراری دیزلی

در انتخاب ژنراتورهای تولید برق اضطراری به  چه مواردی باید توجه  کرد؟

این تجهیزات در اندازه های متنوعی تولید شده اند و طراحی آنها بر اساس میزان ساعت کاری و کارکرد آنها در یک سیستم است. در زمان انتخاب این تجهیزات تولید برق اضطراری باید موارد مهمی را مورد توجه قرار داد.

محدوده زمانی تولید برق

معمولا این تجهیزات بین 2000 تا 3000 ساعت به  طور میانگین برق تولید می کنند.

  • مقدار وات مورد نیاز برای مصرف لوازم برقی
  • اندازه  ژنراتور
  • کاربری مورد انتظار از دستگاه
  • طول عمر

تجهیزات تولید برق اضطراری خانگی

تجهیزات تولید برق اضطراری خانگی

بخش های مختلف ژنراتور های برق اضطراری

این تجهیزات دارای بخش های متعددی برای تولید برق هستند که بر اساس نوع  فعالیتی که دارند  این قطعات کم یا اضافه خواهد شد. ساختار آنها پیچیده است و برای طراحی و تولید ژنراتور باید علم و دانش فنی بالایی استفاده شود.

  • موتور

قدرت و کیفیت توان الکتریکی خروجی در دستگاه به موتور وابسته است و رابطه مستقیمی بین توان الکتریکی خروجی و  توان وجود دارد.

  • سیستم های خنک کننده

این بخش کمک می کند تا طول عمر دستگاه  افزایش پیدا کند، ژنراتورها  در زمان تولید برق انرژی و گرمای بالایی را تولید می کنند که می تواند در ژنراتور برق اضطراری به مرور زمان باعث ایجاد آسیب به بخش های مختلف دستگاه شود. سیستم خنک کننده کمک می کند تا  حرارت تولید شده در دستگاه کاهش پیدا کند و به  بخش های مهم آن آسیبی وارد نشود.

  • مخزن سوخت

مخزن ها برای تامین انرژی و سوخت مورد نیاز دستگاه مورد استفاده هستند و باید میزان مشخصی از سوخت را برای تامین برق در خود نگهداری کنند. معمولا این مخازن سوخت را تا حدود 8 ساعت در خود نگهداری و ذخیره می نمایند.

تامین برق  بخش های مختلف توسط ژنراتور برق اضطراری

تامین برق  بخش های مختلف توسط ژنراتور برق اضطراری

نتیجه گیری

امروزه استفاده از انرژی برق نقش حیاتی در فعالیت بسیاری از بخش های صنعتی و غیر صنعتی دارد. مراکز درمانی و صنعتی زیادی نیازمند تامین نیروی برق برای خدمات رسانی به بخش های مختلف جامعه هستند.  قطع برق و عدم دسترسی به این انرژی برای بعضی از سیستم ها به منزله قطع فعالیت های حیاتی است.  ژنراتورهای برق اضطراری یکی از مهمترین تولیداتی بود که در راستای تولید برق در مواقع اضطراری انجام گرفت.

 

محصولات مرتبط

ژنراتور 2.5 کاوا مکالته ایتالیا

موتور برق 2.5 کیلووات جیانگ دانگ

مقالات مرتبط

موتور برق چی بخرم؟

دیزل‌ژنراتور چیست؟

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با محصولات
اطلاعات تماس