راد دیزل واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات دیزلی

تلفن تماس:

021-58437 ( 30 خط )

Search
Close this search box.

معرفی موتور برق سوپر

موتور برق سوپر ، اساساً نیروگاه کوچکی است که به مصرف کننده اجازه می دهد برق را در محل تولید کنند و به عنوان جایگزین یا مکمل از شبکه برق استفاده می شوند. در واقع می توان گفت که موتورهای برق و نیروگاه های بزرگ، بر اساس یک اصل عمل می کنند. هر دو سوخت را برای ایجاد حرکت یا انرژی مکانیکی می سوزانند و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.

ساختار موتور برق سوپر

دو جزء اصلی در موتور برق سوپر وجود دارد که شامل یک موتور احتراق داخلی و یک دینام است. درست مانند موتور احتراق داخلی یک خودرو، موتور برق، برای کار کردن به سوخت نیاز دارد. گازوئیل، گاز طبیعی، پروپان، بنزین و سوخت های زیستی، گزینه های رایجی هستند.

چگونگی تولید انرژی در موتور برق

حرکت چرخشی تولید شده توسط موتور برق سوپر ، به دومین جزء اصلی یعنی دینام گسترش می یابد. دینام یک شکل از انرژی یعنی انرژی جنبشی دورانی را با استفاده از خواص القای الکترومغناطیسی به الکتریسیته تبدیل می کند، پدیده فیزیکی که میدان های مغناطیسی متغیر توسط آن جریان های الکتریکی ایجاد می کنند.

این را باید افزود که در موتور برق سوپر دینام دارای دو بخش استاتور و روتور است. استاتور محفظه ای است که از تعداد زیادی سیم پیچ مسی تشکیل شده است و با چرخش روتور در داخل استاتور، میدان مغناطیسی آن نیز می چرخد. میدان مغناطیسی دوار باعث می شود که الکترون ها در استاتور جریان داشته باشند و در نتیجه جریان الکتریسیته تولید می شود.

اجزای یک موتور برق

موتور برق سوپر علاوه بر ژنراتور و دینام قوی، دارای اجزای دیگری نیز می باشد تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. یک سیستم سوخت تضمین می کند که موتور، منبع ثابت سوخت را دریافت می کند. در موتورهای برق کوچکتر، سیستم سوخت می تواند به سادگی از مخزن و فیلتر سوخت تشکیل شده باشد.

موتور برق، همچنین نیاز به تامین برق با ولتاژ صحیح دارد، بنابراین یک تنظیم کننده ولتاژ برای اطمینان از دستیابی و حفظ ولتاژ مناسب گنجانده شده است. بخش‌هایی از موتور برق سوپر در حین کار داغ می‌شوند، بنابراین برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، به یک سیستم خنک‌کننده نیاز است.

سیستم های کوچکتر، معمولاً با هوا خنک می شوند. این در حالی است که موتورهای بزرگتر، باید با آب خنک شوند. سپس سیستم اگزوز وجود دارد که گازهای داغ احتراق را حذف می کند. مبدل های کاتالیزوری، فیلترهای گرد و غبار یا اسکرابرها را می توان برای تمیز کردن اگزوز اضافه کرد.

دریافت انرژی لازم از موتور برق سوپر

دریافت انرژی لازم از موتور برق

در موتور برق سوپر بزرگتر که در کاربردهای تولید همزمان استفاده می شوند، گازهای خروجی را می توان برای گرم کردن آب استفاده کرد، به عنوان مثال، به عنوان بخشی از یک طرح گرمایش منطقه ای اشاره کرد. این بدان معناست که انرژی سوخت، هم به انرژی الکتریکی و هم به انرژی گرمایی مفید تبدیل می شود و کارایی دستگاه را بهینه می کند.

علاوه بر این، معمولاً در موتور برقهای سوپر ، یک سیستم روغن برای روان ‌کاری، یک باتری برای احتراق، یک مکانیسم شارژ باتری، یک صفحه کنترل برای نظارت بر گیج ‌ها و پارامترهای مختلف دستگاه و چارچوبی که تمام اجزای دستگاه در آن قرار دارند، تعبیه می شود.

کاربردهای موتور برق سوپر

یکی از بزرگترین معیارها در انتخاب یک موتور برق سوپر بستگی کاربرد آن و محل استفاده از دستگاه می باشد.. موتورهای برق برای کاربردهای خاص و برای عملکرد در شرایط مختلف رتبه بندی متفاوتی دارند. تهیه موتور برق مناسب برای کار، مانند تهیه باتری های مناسب در یک RV است.

یک باتری، موتور RV را روشن می کند، بنابراین نیاز به انفجار قوی برق دارد. موتور برق سوپر را می توان به همین صورت در نظر گرفت. آیا به برق برای مدت زمان کوتاهی، نیاز مبرمی است یا برای مدت طولانی تر، نیاز نسبتاً زیادی به برق وجود دارد یا اینکه موتور برق در حال استفاده به شکل مداوم خواهد بود.

انواع موتور برق با توان بالا

انواع موتور برق با توان بالا

اینها سه دسته اصلی استفاده از موتور برق سوپر هستند که شامل آماده به کار، توان اولیه و توان پیوسته می شوند. بسیاری از موتورهای برق در حال حاضر به روش ماژولار تولید می شوند و امکان داشتن بهترین ترکیب موتور و دینام را برای مطابقت با برنامه ارائه می دهند.

یک موتور برق مجزا، ممکن است برای کاربردهای مختلف استفاده شود و بسته به کاربرد، رتبه‌بندی ‌های خروجی متفاوتی را ارائه دهد. به عبارت دیگر، همان موتور برق سوپر می تواند به اندازه 100% که حداکثر توان نامی آن است را در یک برنامه کاربردی مانند استفاده اضطراری ارائه دهد، اما تنها 70% در عملکرد مداوم، ارائه داشته باشد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با محصولات
اطلاعات تماس