راد دیزل واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات دیزلی

تلفن تماس:

021-58437 ( 30 خط )

Search
Close this search box.

چرا باید از انواع ژنراتور برق استفاده کنیم؟

058

ژنراتور برق وسیله ای است که برق تولید می کند و از قطع شدن فعالیت های روزمره یا اختلال در فعالیت های تجاری جلوگیری می کند. انواع ژنراتور برق در اشکال فیزیکی و الکتریکی برای کاربردهای مختلف موجود هستند. انتخاب بهترین  ژنراتور برق اضطراری خانگی و صنعتی کاری پیچیده است که نیازمند محاسبات دقیق است و باید توسط متخصص مربوطه انجام شود. تا با معقول ترین هزینه، حداکثر بازده را برای مصرف کننده به دست آورد. در ادامه اطلاعاتی در مورد ژنراتور ارائه می دهیم. تا با آشنایی با این محصول بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

 

ژنراتور برق اضطراری دیزلی

 

ژنراتور برق چگونه کار می کند؟

در واقع ژنراتور الکتریکی وسیله ای است که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی به انرژی الکتریکی به عنوان خروجی تبدیل می کند. باید بدانیم که ژنراتور انرژی الکتریکی تولید نمی کند در عوض، با استفاده از انرژی مکانیکی عرضه شده و با ایجاد حرکت و ایجاد بار الکتریکی در سیم پیچ های مدار، الکتریسیته را به عنوان خروجی سیستم تولید می کند. این جریان، بار الکتریکی جریان الکتریکی است که توسط ژنراتور تامین می شود.

برق تولید شده توسط ژنراتورها یا برق تولید شده توسط انواع ژنراتور برق می تواند سه فاز یا تک فاز باشد. به عنوان مثال از برق تک فاز در مصارف کوچک خانگی استفاده می شود. و نوع سه فاز آن که به عنوان ژنراتور سه فاز نیز شناخته می شود. در مصارف کوچک، نیمه صنعتی و صنعتی و نیروگاه ها استفاده می شود.

 

انواع انواع ژنراتور برق را بشناسید؟

ژنراتورها در دو نوع زغال سنگ و اکسی تری تولید می شوند. امروزه اکثر مشتریان ترجیح می دهند. از ژنراتورهای اکسی تری یا غیر زغالی استفاده کنند. دلیل آن این است که مشتریان به دلیل تعویض مداوم زغال سنگ از ژنراتورهای زغالی کمتر استفاده می کنند. اگر دینام های تحریک شده یا بدون جاروبک زغال سنگ نداشته باشند و توسط القای ولتاژ برانگیخته شوند. مکانیسم ژنراتور را می توان با درک عملکرد پمپ آب که باعث جاری شدن آب می شود. اما در واقع آب را ایجاد نمی کند، فقط جریان را درک کرد.

آلترناتورها در واقع در سه نوع DC، سنکرون و ناهمزمان موجود می باشند. در ژنراتورهای سنکرون سرعت میدان مغناطیسی ایجاد شده برابر با سرعت روتور حتی تحت بار است که بیشتر برای تولید ژنراتورهای سه فاز استفاده می شود در ژنراتورهای ناهمزمان سرعت میدان مغناطیسی ایجاد شده با سرعت چرخش روتور برابر نیست که در ساخت موتورهای الکتریکی چنین است.

 

 

اجزای اصلی  ژنراتور

اجزای اصلی ژنراتور الکتریکی به شرح زیر تقسیم می شوند:

  • موتور
  • دینامو
  • سیستم سوخت
  • تنظیم کننده فشار الکتریکی
  • سیستم خنک کننده و اگزوز
  • سیستم روغن کاری
  • شارژر باطری
  • برد کنترل
  • پردازنده مرکزی

 

نوعی ژنراتور برق خانگی

 

 

 

چرا از دیزل ژنراتور برق استفاده می کنیم؟

گاهی اوقات در دنیای امروزی که برق شهری در دسترس است، این سوال پیش می آید که نیاز به برق اضطراری یا دیزل ژنراتور چیست؟ جواب اینجاست آیا تضمین می کنید که هیچ گونه قطعی یا نوسانی در سیستم برق شهری ایجاد نشود؟

تصور کنید که یک بیمار ICU چقدر باید به سیستم های برقی یا وابستگی بیمار در حین جراحی وابسته باشد به همین ترتیب نیروگاه ها و پالایشگاه ها علاوه بر برق شهری به برق اضطراری نیز متکی هستند اگر شما یک ISP هستید، اگر قدرت سازمان شما از بین برود، هزاران نفر از افرادی که برای خدمات به قدرت شما وابسته هستند، از کار خارج می شوند.

فضاهای مسکونی و اداری اگر در یک برج زندگی می کنید، درک این موضوع آسان است وقتی برق قطع می شود، آسانسور در یک برج 20 طبقه کار نمی کند و برای رسیدن به خانه باید از صدها پله بالا بروید یا اگر دسترسی به سیستم ها برای مدت نامحدودی به دلیل قطع برق محل کار شما قطع شود، خسارت مالی قابل توجهی به شرکت یا سازمان شما وارد می شود.

لذا در صورت عدم رعایت تدابیر برق اضطراری این مکان یا مکان های مشابه خسارات جانی و مالی زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

کلام آخر

دیزل ژنراتور همیشه برای تامین برق اضطراری استفاده نمی شود. گاهی اوقات در معدن، راه سازی، ساخت خطوط راه آهن یا هر مکان دور از شبکه برق شهری که نیاز به برق و تقاضای برق و برق وجود دارد رخ می دهد تقلب تا آن مرحله اگر سایت در دسترس نیست یا گران است، گزینه بعدی استفاده از دیزل ژنراتور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با محصولات
اطلاعات تماس