راد دیزل واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات دیزلی

تلفن تماس:

021-58437 ( 30 خط )

Search
Close this search box.

موتور برق چی بخرم؟

موتور برق

شرکت راد دیزل، وارد کننده و تامین کننده انواع تجهیزات دیزلی، انواع موتورهای برق را در اندازه ها و کاربردهای مختلف عرضه کرده و شما می توانید با اطمینان از این شرکت، موتور برق مورد نیاز خود را تهیه کنید.

موتور برق چیست؟

موتور برق یا ژنراتور را می توان وسیله ای تعریف کرد که نیروی مکانیکی حاصل از احتراق را به نیروی برق و الکتریسیته تبدیل می کند. برای این کار موتور برق از سوخت هاي مختلفی مانند بنزین یا گازوئیل برای ایجاد نیروی الکتریکی استفاده می کند.

انواع کاربردها برای موتور برق چیست؟

1- کاربرد خانگی: موتور برق ممکن است برای تامین برق منازل استفاده شود تا در صورتی که خانه با قطعی برق مواجه شد، موتور برق بتواند برق مورد نیاز برای خانه را تامین کند.

2-کاربرد صنعتی: در صنعت، تامین برق از اهمیت بالایی برخوردار است، بر همین اساس از موتورهای برق صنعتی در کارخانه ها، بیمارستان ها، بانک ها، مراکز امنیتی بزرگ و سرورهای رایانه استفاده می شود.

3- کاربردهای مسافرتی: می توانيد از موتورهای برق در طول سفرهای خود استفاده کنید و در هنگام تفریح و کمپینگ برق مورد نیاز خود را از طریق موتور برق تامین کنید.

4-موتور برق ثابت: از این موتور برق ها برای تامین برق یک مجموعه بزرگ یا سازمان استفاده می شود. این موتورهای برق دارای قدرت و قیمت بالایی هستند.

انواع موتورهای برق بر اساس سوخت مصرفی

موتورهای برق بر اساس سوختی که مصرف می کنند به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

1-موتور برق های بنزینی

این موتور برق ها متداول ترین موترو برق ها بوده و خرید موتور برق بنزینی از بقیه موتور برق ها رایج تر است.. این موتور برق ها دارای طول عمر بالا هستند و مانند یک موتور درون سوز بنزینی، دی اکسید کربن و دود درست کرده و در صورت استفاده در درون منزل نیاز به دودکش دارند.

خرید موتور برق بنزینیخرید موتور برق بنزینی

2-موتور برق دیزلی

سوخت استفاده شده در این نوع از موتور برق، گازوئیل است، و به واسطه ی صدای بلند آن بهتر است در خارج از شهر از آن استفاده کرد.

خرید موتور برق دیزلی

خرید موتور برق دیزلی

3-موتور برق گازسوز

این موتور برق ها به دلیل استفاده از گاز به عنوان سوخت خود از انرژی کمتری بهره مند هستند و صدای کمتری را نیز نسبت به بقیه موتور برق ها تولید می کنند. خرید موتور برق هزینه کمتری نسبت به موتور برق بنزینی داشته و برای استفاده از دستگاه هایی که با برق کم روشن می شوند بسیار مناسب است. این موتور ها دارای ایمنی و امنیت بیشتری نسبت به موتور بنزینی هستند و طول عمر آن ها بالاتر است. تنوع این موتور برق ها از سایر موتور برق ها کمتر است.

موتور برق گازسوز

موتور برق گازسوز

مصرف سوخت و قیمت کدام موتور برق کمتر است؟

از بین مصرف سوخت، موتور برق گازی از دو مدل دیگر دارای مصرف کمتر سوخت است. مصرف دیزل نیز از بنزین کمتر است. در بین موتورهای برق، موتور بنزینی از همه گران تر و موتور گازی از همه ارزان تر است.

راهنمای خرید موتور برق بنزینی و دیزلی

خرید بر اساس نیاز خود

اصلی ترین معیار برای خرید ، نیاز شماست. باید دید که شما این موتور برق را برای چه کاربردی و برای استفاده در چه مکانی نیاز دارید. قطعا یک موتور برق برای استفاده در خانه و یک کارخانه متفاوت است و برای استفاده در خانه نیاز به یک موتور برق قدرتمند نخواهید داشت.

انواع نوع سوخت دستگاه

معیار مهم بعدی برای انتخاب و خرید موتور برق، نوع سوخت مصرفی این موتور برق است. بر این اساس می توان درباره سوخت موتور برق ها مطالب زیر را بیان کرد.

  • ژنراتور های بنزینی فراوانی زیادی دارند، اما در عوض مصرف آن ها بالاتر است.
  • در موتور برق دیزلی، مصرف سوخت کمتر است اما برای خرید سوخت شما به مشکل خواهید خورد.
  • موتورهای گازی نیز با محیط زیست سازگار هستند و آلودگی کمتری دارند اما قدرت آن ها کمتر است.

خرید موتور برق بر اساس قیمت

موضوع با اهمیت بعدی برای انتخاب، قیمت است. امروزه مارک های مختلف داخلی و خارجی در بازار هستند اما هر چه یک برند معروف تر باشد قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. پس باید این موضوع را در نظر گرفت و خریدی مناسب انجام داد.

اندازه مخزن

اندازه مخزن نیز عامل مهمی در انتخاب دستگاه است. هر چه مخزن بزرگتر باشد فاصله بین سوختگیری ها بیشتر می شود اما وزن دستگاه شما نیز بیشتر خواهد بود. پس باید بر اساس نیاز خود و میزان مصرف بهترین اندازه مخزن را انتخاب کرد.

صدای دستگاه

معمولا موتورهای برق دستگاه های پرسر و صدایی هستند. در این بین موتورهای دیزلی بیشترین و موتورهای گازی کمترین تولید صدا را دارند. البته از سایلنسر نیز میتوان برای کاهش میزان صدا استفاده کرد.

میزان توان خروجی

توجه به میزان توان خروجی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. میزان توان دستگاه با کیلووات مشخص می شود. باید دید که میزان مصرف شما برای استفاده ای که قصد استفاده از موتور برق دارید چقدر است، و براساس آن دست به خرید محصولی مناسب بزنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با محصولات
اطلاعات تماس