راد دیزل واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات دیزلی

تلفن تماس:

021-58437 ( 30 خط )

Search
Close this search box.

موتور برق بی صدا دیزل، بهترین گزینه برای تامین برق اضطراری

موتور برق، انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل کرده و سیستم های مختلف نیازمند الکتریسیته را تغذیه می کند. با وجود بازده بسیار بالا این ژنراتور ‌ها، صدا بلندی که تولید می کنند؛ می تواند بسیار آزار دهنده باشد. در نتیجه، مهندسان برق و مکانیک، همواره در صدد طراحی موتور های برقی با آلودگی صوتی کم تر هستند. موتور برق بی صدا دیزل، به همین منظور ساخته و به بازار عرضه شده است.

موتور‌برق کوچک دیزل پرتابل، مجهز به محفظه، جهت کاهش تولید صدا موتور‌برق کوچک دیزل پرتابل، مجهز به محفظه، جهت کاهش تولید صدا

موتور های برق دیزلی چه کارایی دارند؟

موتور های برق دیزلی  با استفاه از سوخت گازوئیل به تولید برق می پردازند. این ژنراتور ها، با توجه به کاربرد، در سایز های بزرگ، کوچک و قابل حمل(پرتابل) تولید می شوند. نوع پرتابل با داشتن چرخ به راحتی قابل حمل است. بسیاری از ساختمان های شهری نظیر ادارات، کارخانه های کوچک، منازل مسکونی و مغازه ها، از ژنراتور استفاده می کنند. در زمان های قطعی برق، موتور های برق بی صدا دیزل مشغول به کار شده و از توقف فعالیت این مکان ها، جلوگیری به عمل می آورند.

دلیل آلودگی صوتی تولید شده توسط موتور های برق دیزل چیست؟

در موتور برق دیزل، قطعاتی چون پیستون، میل لنگ و سیلندر در کنار یکدیگر کار می کنند. حرکات مکانیکی این قطعات و برخوردشان به یکدیگر طبیعتا، تولید صدا خواهد کرد. آلودگی صوتی این موتور ها که در حدود 80 دسی بل است؛ استفاده از آن ها را در بسیاری از مکان ها مانند بیمارستان، چالش برانگیز کرده است. موتور برق بی صدا دیزل، جهت رفع این مشکل طراحی شده است. البته باید توجه داشت که منظور از بی صدا بودن، تنها کاهش میزان آزاردهندگی صدا موتور بوده و قطع کامل آن نمی باشد. این امر به این دلیل است که هیچگاه نمی توان موتور برقی گازوئیلی یافت که هنگام کار، هیچگونه صدایی از خود تولید نکند. به منظور کاهش صدا، چندین ویژگی مختلف در موتور های برق تعبیه شده اند.

قرارگیری موتور برق دیزل در عایق های صداگیر

از روش های تولید موتور برق بی صدا دیزل، قرار دادن دستگاه در محفظه ای عایق به نام کانوپی است. این مدل، از بهترین موتور های برق بی صدا محسوب می شود. کانوپی باید به شکلی طراحی شود که دود تولیدی موتور، امکان خروج داشته باشد. در غیر این صورت گاز های تجمع یافته، سبب داغ شدن شدید دستگاه می شوند. با وجود سنگینی وزن، کاهش قابل قبول صدا در موتور محفظه دار، آن را به یکی از بهترین موتورهای برق بی صدا بازار تبدیل کرده است.

کانوپی موتور برق بی صدا دیزل، عاملی برای جلوگیری از پخش آزادهنده صدا

کانوپی موتور برق بی صدا دیزل، عاملی برای جلوگیری از پخش آزادهنده صدا

قرار دادن موتور برق دیزل در اتاقک

یکی دیگر از روش های موثر کاهش آلودگی صوتی موتور برق دیزل، دور کردن آن از محیط تردد است. به همین منظور، می توان این موتور را در مکانی دورتر از سایر اتاق ها، قرار داد. پیشنهاد می شود که اتاقکی با بیش از شعاع پخش صدا(7 متر)، را به محل قرارگیری دستگاه اختصاص دهید .

به کارگیری تکنولوژی نوین در ساخت اگزوز

امروزه موتور برق بی صدا دیزل به نحوی طراحی می شود که اگزوز به کار رفته در آن، صدا بسیار کمی تولید کند. این مسئله به این دلیل است که اگزوز، مهم ترین نقش را در تولید صدا دستگاه دارد. کاهش آلودگی صوتی ایجاد شده توسط این قطعه، با تغییر در متریال و شیوه طراحی آن حاصل می شود.

موتور برق بی صدا دیزل با چه قیمتی فروخته می شود؟

بازه قیمت موتور برق بی صدا دیزل، بسیار گسترده بوده و به طور میانگین، از 1 تا 55 میلیون تومان متغیر است. عوامل متعددی نظیر میزان بی صدا بودن موتور، متریال به کار رفته در اگزوز، تک فاز یا سه فاز بودن دستگاه و برند تولید کننده، بر قیمت آن تاثیر می گذارند. شما می توانید علاوه بر خرید حضوری از فروشگاه ها وسایل صنعتی، خرید موتور برق بی صدا دیزل، را از فروشگاه های آنلاین نیز انجام دهید.

موتور برق دیزل عظیم، قابل استفاده در خطوط تولید مختلف

موتور برق دیزل عظیم، قابل استفاده در خطوط تولید مختلف

جمع بندی

موتور برق بی صدا دیزل، به دلیل کاهش قابل توجه در تولید صدا، به گزینه ای ایده آل برای تولید برق اضطراری انواع مکان ها تبدیل شده است. به کار گیری راهکار هایی گوناگون نظیر استفاده از کانوپی و تغییر ساختار اگزوز، آلودگی صوتی تولید شده توسط ژنراتور را کاهش می دهد. با تهیه موتور های برق بی صدا دیزل برای محل کار یا سکونت خود، دیگر نگران قطعی برق نباشید. این دستگاه تا بازگشت الکتریسیته، نیاز های گوناگون شما را تامین خواهد کرد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با محصولات
اطلاعات تماس