راد دیزل واردکننده و تامین‌کننده تجهیزات دیزلی

تلفن تماس:

021-58437 ( 30 خط )

Search
Close this search box.

بررسی عوامل موثر برقیمت موتور برق دیزلی

قیمت موتور برق دیزلی وابسته به نوع کاربری و میزان تقاضا این محصول، به عوامل زیادی وابسته است. در ابتدا جهت شناسایی بیشتر این دستگاه، به بررسی دقیق آن می پردازیم.

موتور برق دیزلی به نام موتور گازوئیلی نیز شناخته می شود. این دستگاه مبدل گازوئیل به انرژی و جریان الکتریکی است. این دستگاه ها شباهت زیادی به دیزل ژنراتور دارند، با این تفاوت که در اندازه و ابعاد کوچکتری تولید می شوند. عملکرد موتور برق‌ها نیز همچون دیزل ژنراتور ها خواهد بود و به عنوان یک نوع مبدل عمل خواهند کرد.

نمونه موتور برق دیزلی

نمونه موتور برق دیزلی

درباره موتور برق دیزلی بی صدا

این نوع از موتور های معرفی شده، به نسبت موتور برق های بنزینی موجب ایجاد آلودگی صوتی بیشتری می شوند. این موتور ها با در نظر داشتن نوع سوخت و ماده اشتعال پذیری که دارند میزان صدایی از 65 دسی بل تا 80 دسی بل تولید خواهند کرد.

بنابراین استفاده از این دستگاه ها در محیط هایی که به سکوت و صدا کمتری نیاز دارند به هیچ عنوان توصیه نخواهد شد. البته یکی از عوامل موثر در میزان قیمت موتور برق دیزلی، میزان صدا ایجاد شده در هنگام فعالیت آن ها خواهد بود.

موتور برق های کم صدا

با گذشت زمان جهت کاهش نواقص این دستگاه، طراحان بر روی کاهش سر و صدا تولید شده توسط دستگاه معرفی شده تمرکز کردند. به همین علت چند روش برای کاهش صدا این دستگاه ها پیشنهاد شد.

تولیدکنندگان در اولین گام عایق هایی جهت کاهش صدا دستگاه تولید کردند. این عایق از جنس فلز است و موجب افزایش وزن موتور برق ها بود. محفظه های مذکور به نام کانوپی شناسایی می شدند و گزینه مطلوبی برای کاهش صدا به شمار می آمد.

در روش دوم تنها ساخت اتاقک جهت کاهش صدا دستگاه پیشنهاد شد. به گونه ای که در فاصله 7 متری از محل مورد نظر، موتور برق قرار گیرد و در اطراف آن محفظه ای به عنوان عایق تعبیه شود.

بررسی نحوه عملکرد موتور برق ها

دو عامل عملکرد و میزان قدرت، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت موتور برق دیزلی دارند. به طور کلی نحوه عملکرد این دستگاه ها به گونه ای است که بر پایه احتراق داخلی طراحی شده اند. این احتراق ها توسط سیلندر پیستونی وبه همراه احتراق متناوب با توجه به تعداد سیلندر به دو دسته کلی یک سیلندر و دو سیلندر تقسیم می شوند.

درباره اصلی ترین تمایز موتور برق ها

همانطور که اشاره شد، موتور برق های بنزینی و موتور برق های گازوئیلی دارای شباهت های بسیاری در نحوه کارایی هستند. بروز برخی تفاوت ها در ساختار تشکیل دهنده این موتور ها موجب تغییر قیمت موتور برق دیزلی خواهد بود.

در سیستم و ساختار این دو نوع موتور برق، دو عامل سیستم جرقه زنی و پمپ انژکتور متمایز از هم عمل می کنند. در واقع چنین تمایزاتی موجب افزایش توان خروجی موتور ها می شود.

نمایی از موتور برق دیزلی

نمایی از موتور برق دیزلی

بررسی تمایز سیستم جرقه زنی

در موتور برق های دیزلی شمع ها از سیستم احتراق حذف شده است. در مقابل از ویژگی خود انفجاری سوخت گازوئیل جهت شروع فعالیت احتراق استفاده می شود.

درباره تفاوت پمپ انژکتور ها

پمپ های انژکتور موجود در موتور برق گازوئیلی دارای پاشش های متفاوت تری است. انژکتور ها نقش پودر کردن سوخت و گاز و انتقال آن به محفظه احتراق را خواهند داشت. همچنین این قطعه وظیفه تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم را بر عهده دارد.

نمونه دیگری از یک موتور برق دیزلی

نمونه دیگری از یک موتور برق دیزلی

عوامل موثر بر قیمت موتور برق دیزلی

همانطور که اشاره شد، عوامل بسیاری در تعیین قیمت موتور برق دیزلی تاثیرگذار است. به گونه ای که این موتور ها با توجه به توان خروجی و میزان ایمنی که دارند قیمت گذاری خواهند شد.

از دیگر عوامل موثر در میزان قیمت موتور برق گازوئیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • میزان مصرف سوخت
  • طول عمر مفید
  • میزان ایجاد آلودگی صوتی
  • شرکت سازنده

خلاصه مطالب

همانطور که اشاره شد، قیمت موتور برق دیزلی به چند عامل اساسی بستگی دارد. علاوه بر این نکات، با توجه به نوسانات شدید قیمت، بهتر است جهت خریداری این محصولات صنعتی به شرکت ها معتبر مراجعه فرمایید. همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره برای اعمال خریدی مطمیئن با نمایندگان فروش این شرکت ها در تماس باشید.

 

محصولات مرتبط

موتور برق دیزلی کوپ

موتور برق کاما

مقالات مرتبط

قیمت موتور برق دیزلی بی صدا به همراه مشخصات فنی این دستگاه کاربردی

موتور برق دیزلی سه فاز چه کاربردی در صنایع دارد؟

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط با محصولات
اطلاعات تماس